Social Icons

Laman

Minggu, 05 Mei 2013

Live Update Keputusan Kerusi Parlimen Setiap Negeri PRU13


Live Update Keputusan Kerusi Parlimen Setiap Negeri PRU13 | Anda boleh melihat live update untuk keputusan kerusi Parlimen setiap negeri dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) seperyi yang kami sediakan di bawah ini!

KEPUTUSAN RASMI

BARISAN NASIONAL - 112
Putrajaya, Serian, Betong, Igan, Mukah, 
Julau, Lawas, Mambong, Saratok, Kanowit, 
Kapit, Mas gading, Batang sadong, Batang lupar, Merbok, 

Baram, Lubok antu, Sri aman, Limbang, Kota Samarahan,  
Sibuti, Setiawangsa, Titiwangsa, Pekan, Labuan, 
Selangau, Tanjung manis, Petrajaya, Hulu lajang, Segamat

Santubong, Cameron, Segamat, Baling, Pagoh, 
Gua musang, Rembau, Pengerang, Lipis
Sabak bernam, Tanjung karang, Kuala selangor, 

Ayer itam, Pulai, Kota tinggi, Parit, Ketereh, Kemanan
Kubang pasu, Semenyih, Machang, Gerik, Bintulu,
Sembrong, Arau, Pendang, Tebrau, Pasir gudang, Bentong,

Padang besar, Kangar, Tenggara johor, Ranau, Pontian,
Padang rengas, Jelebu, Bera, Besut, Setiu, Bagan serai,
Balik pulau, Kepala batas, Tambun, Bagan datoh, Tanjung malim
Paya Besar, Maran, Labis, Mersing, Rompin, 
Jeli, Jasin, Jerantut, Jempol, Hulu terengganu

Kuala Pilah, Sekijang, Simpang renggam, Kimanis, Keningau
Masjid tanah, 


PAKATAN RAKYAT - 81
Kucing, Lanang, Kampar, Bukit Bintang, Sarikei, 
Lembah Pantai, Seputeh, Segambut, Kepong, Bayan baru, 
Permatang pauh, Pandan, Stampin, Miri, Tanjong

Kota raja, Kluang, Kulai, Wangsa maju, Sungai Siput,
Gombak, Kuala nerus, Marang, Dungun, Kuala terengganu
Bukit gantang, Lumut, Gelang patah, 

Taiping, Sibu, Tasik gelugor, Parit buntar, Shah alam
Bandar tun razak, Sungai besar, Johor baru, Kota bharu, Pasir mas, Bagan,
Kuantan, Cheras, Bukit katil, Kota kinabalu, Seremban,

Ipoh barat, Ipoh timur, Teluk intan, Batu gajah, Bruas,
Sepang, Beufort, Rasah, Bahau, 
Bachok, PJS Selatan, Temerloh, Jelutong, Bukit bendera, Batu

Kuala kedah, Kelana jaya, Teluk kemang, Ampang, Nibong tebal
Selayang, Indera mahkota, Sungai petani, Kuala Langat, Kapar,
Alor star, Penampang, Gopeng, Subang, Puchong, Kuala Krai

Pokok sena, Sandakan, Kubang kerian, Pengkalan chepa, Rantau panjang,
Pasir puteh,  


BEBAS - 1
Serian SUPP, Keningau

JUMLAH 222 KERUSI PARLIMEN.

UPDATE!!

KEPUTUSAN BELUM DI RASMIKAN OLEH SPR SEPENUHNYA.

sila refresh untuk update terbaru..


Update terkini 12:53am 6Mei 2013 Pengerusi mengumumkan BN sudah mendapat majoriti mudah 112 kerusi parlimen. Dengan ini BN kekal menjadi kerajaan. Perkiraan di hentikan sertamerta -harap maklum.

SUMBER ASAL - ERAPASCA

30 komentar:

  1. dasyat pru kali ni

    BalasHapus
  2. Why is so big diff from malaysia kini ? can someone tell why ?

    BalasHapus
  3. ape tah dyorg nih ! Subahannallah , sabar je la..Ya Allah berikan kami kememnagan yg sepatutnya..Allahuakhbar :)

    BalasHapus
  4. Doa untuk tunjuk sapa y benar.....sapa menang dia benar...tapi bila BN menang..maki2...doa ke mana..semua kemana..so bila BN dah menang, maknanya Allah tunjuj sapa y benar la kan????? ingat...bukan sorang berdoa>>>seluruh rakyat malaysia berdoa untuk tunjuk sapa y benar!!! p/s alih DAp menang byk kerusi dari PKR dan PAS!!!!

    BalasHapus
    Balasan
    1. RACIST...ORG MELAYU MEMANG RACIST

      Hapus
  5. da kalah tu dh la.toksah kate mcm2.trime jela kkalahan tu dgn rse terhormat.

    BalasHapus
    Balasan
    1. anggap je sesuatu yg allah tentukan ada hikmah disebaliknya. Cuma kita ni manusia mmg susah terima kenyataan.

      Hapus
  6. Yg dok bising kat internet tu hanya budak2 yg tak boleh mengundi... sebabtulah keputusan tak sama apa yg dijangkakan dengan yang betul.. majoriti rakyat malaysia masih lagi waras dengan masa depan...

    BalasHapus
  7. PKR dan PAS apa yang dapat yang untung DAP sedar lah orang melayu kalau tak bersatu hancur lah negara ni DAP dah perkuda orang melayu berfikir lah sebelun memilih

    BalasHapus
  8. hamba Allah5 Mei 2013 17.35

    BN menang bukan maknenye Allah dah tunjuk kebenaran! Kebenaran Allah xpernah bercampur dengan yang batil!
    Allah akan makbulkan doa tapi kita manusia @ hambaNya yang kerdil ni xlayak pon nak kate bile Allah makbulkan dan bile Allah belu makbulkan doa. Anggap je sape2 yang menang tu masih dipertanggungjawabkan Allah untuk memimpin negara. dan siapa yang tak menang tu belum dipertanggungjawabkan Allah utk mentadbir negara. doa bukan untuk menuntut kemenangan je, tapi untuk menuntut redha Allah ke atas negara kite.

    BalasHapus
  9. kalau kita tengok... dap menguasi besar kawasan bandar bandar utama....
    manakala kawasan luar bandar masik kekal dengan pati kerajaan...
    ini bermakna kawasan bandar masih memerlukan pembangunan mana kala kawasan bandar utama pengundi lebih memerlukan dan mementingkan lebih pada persendirian..
    sebabnya di bandar utama dah sedia ada pembangunan.. jadi penghuni lebih pentingkan peribadi seperti.. minyak diturunkan,, tol dihapuskan, dan mcm2 lagi.. sebaliknya di luar bandar tu semua x perlu.. malah bukannya keperluan mereka... mereka lebih memerlukan pembangunan dan kebajikan..... cuba renungkan seketika..... masa depan malaysia akan dipelopori oleh orang cina.....// justeru itu apa melayu nak buat....... PAS.jgn sombong dan taksub... PKR dah derhaka pada melayu..... Umno... banyakan perancangan demi melayu....//
    DAP... Dasar aktifkan Perkauman.....

    BalasHapus
    Balasan
    1. cakap jgn ikut sedap mulut saja..jaga juga hati orang cina lah bro.




      Hapus
    2. jgn kita nak kata sape2 pun, sebenarnya apa yang rakyat nakkan dah pun disampaikan. Cuma kerajaan yang diberi mandat kena lebih maklum tuntutan rakyat. Orang luar bandar pun perlu minyak diturunkan sbb kalau minyak turun byk kebaikannya. harga barang pun akan turun. Janganlah mempersalahkan orang lain, belajar dari kesilapan. Kita yang duduk di bandar ni mmg selalu mengeluh, mungkin orang kaya je yg tak kisah nak byr minyak mahal. Kalau dalam jabatan kerajaan, pegawai yang telah ditentukan gred minyak free, tol free dan ada elaun keraian. bayaran telefon pun ikut gred free. Beli telefon pun ada rebat. Cuba rasa macam kita semua byr. Walau kita duduk di bandar kita pun hantar duit setiap bulan kat mak/ayah di kampung. Harap kerajaan kaji betul-betul kehendak rakyat.Kdg2 kita ikut emosi rasa kita betul, tapi kita juga manusia ada kelemahan dan kekurangan.

      Hapus
  10. Tgk dan lihat je,tunai kan janji2 yg djanji pd rakyat.. jd pikir2 kan la .jgn pandai tabur janji sahaja

    BalasHapus
  11. Khabarnya ada sesuatu kejadian pelik terutama di perak...

    BalasHapus
  12. Khabarnya ada sesuatu kejadian pelik terutama di perak...

    BalasHapus
  13. Kenapa DAP byk menang....... sbb kaum dorg satu hati x mcm org melayu.. mudah lupa.. jgn mudah buat fakta x tentu hala..jd kita org melayu patut renungkan..x boleh ke kita org melayu bersatu hati...insyallah x kan melayu hilang di dunia...hidup org melayu

    BalasHapus
  14. ingatlah melayu org cina telah dah bagi isyarat bersatulah melayu demi bangsa ugama dan malaysia

    BalasHapus
  15. kite tgk je la nnti....da naik brg sana sini jgn nk merungut plak....?

    BalasHapus
    Balasan
    1. saya setuju...seeloknye biarkan ujud 2 party . klau satu x elok kita tukar lg 1. yg dia org melalak, mencarut, menhina mcam x da akal.Harap guna akal utk KEHIDUPAN lebih baikmcam kroni BN AMBIK KESEMPATAN guna kuasa yg ada bena kekayaan....korang dapat apa.

      Hapus
  16. yang penting kita memerlukan perubahan tatap BN..

    BalasHapus
  17. Komentar ini telah dihapus oleh penulis.

    BalasHapus
  18. korang apa tahu.. cina nak kan kemajuan korang tak tahu ke?? kalau tak pandai tentang ekonomi and politik tak payah ikut campur arr... jika PKR sendirian PAS sendirian and DAP sendirian mana boleh mereka memerintah, sebab itu mereka perlukan PR untuk bersatu... korang tu tak sedar lagi.... MALAYSIA ni terlalu banyak penyelewengan dan rasuah... macam mana negara nak maju... korang tengok singapore... cina memerintah, ada orang melayu kat sana mati kebulur tak dapat hak???? berfikir ni harus ada positif and negaif.... ini tak,, main suuu jer kate PR tak betul... buat masa sekarang PR tewas... tetap kalian semua jangan silap... bila generasi Y sudah bangkit and tahu segalanya... insyaAllah PR akan ambil alih... tapi soalnya sekarang ni,, bila DSAI tiada lagi siapa yg akan gantikan tempat beliau??? beliau lah satu satunya orang islam melayu yang kuat mempertahankan KEADILAN RAKYAT... korang patut fikir dari sudut bukan pakai terjah sahaja....

    BalasHapus
  19. biarkan... rakyat ni kan mudah lupa.. diberi sesuatu itu... cakap bagus orang tu.... hahhaaa.... padahal masyarakat tak tahu hakikat sebenar nya.... politik apa iniii........

    BalasHapus
  20. Org melayu patut bersatu. Lihat org cina bersatu dibawah satu bangsa. Mana pengundi mca?. Umno...pas n pkr bersatu lah demi anak bangsa n negara msia. Buang yg keruh ambil yg jernih. Ayuh bersatu dibawah satu kalimah Allah demi bangsa dan agama.

    BalasHapus
  21. ikut pandai mu la....awang...kalau dah kalah tu...nak buat macam mana...

    BalasHapus
  22. Mca bkn parti cina jgk ke? gerakan? sbnrnya ada beza ideologi mereka.. lihatlah sendiri penyataan tee abdullah..beliau adalah mualaf..tp beliau senantiasa membantu utk menyatukan melayu..smpai dgn bangsa dia sendiri pun dia samggup ditindas.. adakah kau sudah lupa semua tu? sampai bila nak lihat sesama bangsa bercakaran sedangkan bamgsa lain bersatu padu dan memperkotak katikkan bangsa melayu? sedarlah sebelum terlambat.

    BalasHapus

Tinggalakan Komen Secara Berhemah